Write a letter to your friend telling about how your school deferrers from his

play icon Listen to this article

Write a letter to your friend telling about how your school deferrers from his

30 July 2022

Sumya Rahman

Ibrahimpur

Dhaka cantt. Dhaka-1206

My dear Nusrat,

Your letter is just to hand. From your letter I have come to know about your school. But there are some differences between your school and ours. Now I am going to tell you.

Your school is located in the rural area. But ours one is in the capital city. Your school is tin-shed where as our school is made of brick, which is a five –storied building. In your letter you have written at you have 20 teachers but we have 43.In your school there is no library. But we a big and rich library. Your school starts at 10 am whereas our school begins at 8 a.m. Besides, the number of students in your school is 500 but our school has 1200 students. One thing surprised me that in your school there is no electricity. But we cannot even spend an hour without electricity. Actually there is much difference between your school and ours one.

No more today. If possible , once come to Dhaka and meet us. My respects to your father and mother.

Write me about your village. I shall be happy if you do it.

Your ever
Sumya Rahman

বঙ্গানুবাদঃ

তোমার বন্ধুর স্কুল তোমার স্কুল থেকে পিছিয়ে, সে সম্পর্কে তোমার বন্ধুকে একটি চিঠি লিখ

৩০ জুলাই ২০২১

সুমিয়া রহমান

ইব্রাহিমপুর

ঢাকা ক্যান্ট. ঢাকা -১২০৬।

প্রিয় নুসরত,

তোমার চিঠিটি হাতে পেলাম। তোমার চিঠি থেকে আমি তোমার স্কুল সম্পর্কে জানতে পেরেছি। তবে তোমার স্কুল এবং আমাদের স্কুলের মধ্যে কিছু পার্থক্য রয়েছে। এখন আমি তোমার সে বিষয়ে বলবো…

তোমার স্কুলটি গ্রামাঞ্চলে অবস্থিত তবে আমাদের একজন রাজধানী শহরে। তোমার স্কুলটি টিনশেড যেখানে আমাদের স্কুলটি ইট দিয়ে তৈরি, এটি একটি পাঁচতলা বিশিষ্ট ভবন। তোমার চিঠিতে তুমি লিখেছ তোমার ২০ জন শিক্ষক রয়েছে তবে আমাদের ৪৩ জন রয়েছে। তোমার বিদ্যালয়ে কোনও পাঠাগার নেই তবে আমদের আছে একটি বড় এবং সমৃদ্ধ গ্রন্থাগার। তোমার স্কুল সকাল দশটায় শুরু হয় যেখানে আমাদের স্কুল সকাল ৮ টা থেকে শুরু হয়। এছাড়াও, তোমার বিদ্যালয়ের শিক্ষার্থীর সংখ্যা ৫০০ তবে আমাদের বিদ্যালয়ে ১২০০ শিক্ষার্থী রয়েছে। একটা জিনিস আমাকে অবাক করে দিয়েছিল যে তোমার বিদ্যালয়ে বিদ্যুৎ নেই। তবে আমরা বিদ্যুৎ ব্যতীত এক ঘন্টাও ব্যয় করতে পারি না। আসলে তোমার স্কুল এবং আমাদের স্কুলের মধ্যে অনেক পার্থক্য রয়েছে।

আজ আর নয়। সম্ভব হলে একবার ঢাকায় এসে আমাদের সাথে দেখা করো। তোমার বাবা এবং মাকে আমার শ্রদ্ধা জানিও।

তোমার গ্রাম সম্পর্কে আমাকে লিখ। তবে আমি খুশি হব।

তোমার

সুমিয়া রহমান

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

আপনার মতামত জানানঃ

সাবস্ক্রাইব করুন...    OK No thanks